Monday, February 8, 2010

fikir lagi. fikir lagi. fikir lagi.

alhamdulillah. lepas banyak2 hari yang gembira, hari utk saya KSE datang jugak. itu maksudnya saya masih punya perasaan lain selain dari gembira dan positif semata-mata. banyak benda yang jadi akhir2 ni membuat saya berfikir. itulah marini. asyik maw fikir je. semua benda juga nak difikirkan. memang patut saya jadi pemikir terulung walaupun segala yang fikirkan hanyalah benda2 yang merapu rapik. erk.

1- ada org bercakap dgn saya tentang blog muslimah. hurm, x taw. mungkin kerana saya masih lagi bukan seorang muslimah yg sempurna. ada cacat cela di sana sini. lalu segan ingin menulis sebagaimana mereka yang indah akhlaknya. saya ada keinginan untuk jadi sebegitu. siapa tidak maw jadi perhiasan terindah di dunia kn? sekarang masih sdg cuba memperbaiki diri. insya-Allah satu hari nanti marini akan menulis sprt seorg muslimah, sebagaimana yg sepatutnya. apa pun ia, terima kasih kerana mengingatkan. :)


2- marini mengalami krisis identiti. dan ini mmg membuatkan saya amat kusut sekali. kenapa saya tidak mampu bertegas? kenapa saya selalu melanggar prinsip sendiri lalu kemudiannya menyesal? hurm. saya dah xtaw mcm mana nk betulkan kesalahan saya. semoga Allah mempermudahkan segala urusan saya di kemudian hari. amin.


3- saya sudah selamat menghantar esaimen earthquake yg memeningkan itu. membuat presentation pun sudah. tapi saya amat x puas hati dgn performance saya sendiri. serius. mungkin kerana banyak fikir, otak x mampu fokus. saya rasa saya sebut 'waiting to be rescued'. tapi mereka kata saya sebut 'waiting to be survived'. dan ejaan 's.a.t.u.r.d.a.y' pula berkali2 saya sebut sebagai 'sunday', bukan 'saturday'. oh, apakah? apakah? [=_="]


4- skrg sudah 8 februari. exam 17 may nanti. ada masa 3 bulan lebih je lagi. masa sangat suntuk. dan itu memang buat saya serabut. lagi tambah serabut bila tak mampu nak fokus. extra serabut bila tengok markah2 esaimen sem 1, 2, 3 + mock exam. saya nak fly. saya mesti fly. uk itu impian saya. tapi banyak lagi yang x study. banyak lagi yang x recover. banyak lagi yang saya x taw tapi perasan macam taw. huk. tolong lah jadi lebih fokes marini. saya rindu marini versi rajin di minggu pertama januari yang lalu.


5- erm. saya sudah fikir masak2. saya harus nekad. saya perlu harus-perlu-mesti-wajib reschedule. susun semula jadual hidup saya yg berterabur ni. biar jadi sedikit selfish, saya rasa itu x mengapa. utk dapat kan sesuatu, harus korbankan sesuatu bukan? xpe lah. utk 3 bulan saje. 3 bulan je. 3 bulan je. semoga saya dapat get through final nanti. dan jejak kan kaki ke warwick. ucapan selamat untuk saya. dan rakan2 yg lain jgk. good luck marini!

1 comment:

safwan said...

blaja rajen2 yer... :-)