Friday, June 18, 2010

cari kerja.

cuti kali ni amat bosan. serius bosan. saya tataw nak buat apa di rumah. lantas saya fikir nak cari kerja. tapi nak kerja apa ea? bermacam jenis pekerjaan muncul di kepala saya. antaranya seperti berikut:

- cikgu tadika
- cikgu tuisyen bahasa inggeris
- cikgu ganti di sekolah
- personal tutor untuk mengajar bahasa inggeris
- kerja part time di mcD atau kfc
- buat business online

oh. pilihannya memang banyak. tapi saya tak boleh nak decide sebab macam banyak halangan je untuk semua kerja tu. lagi-lagi klo yang memerlukan saya bekerja pada weekdays. urm. cemana ea? haish. penat pikir. charil, ko ada idea tak ak harus kerja apa? heh. any additional ideas are most welcomed.

selain bosan, saya memang nak kerja sebab cash outflow skrg berada di tahap yang membimbangkan. saya perlu bekerja untuk menyeimbangkan cash outflow tu. huhu. harap-harap tak lama lagi i'll get the job. if not any of the stated above, jadi cashier di cc pun boleh lah. sambil kerja boleh main fb. muahaha. *ketawa jahat* sape-sape yang duk klantan yang ada kerja sesuai untuk ditawarkan kepada saya, sila inform ok? thanx. =D

3 comments:

Mohamad Shahrilniza said...

chait..taw2 jep aku skodeng blog nih..
emm..kalo tanye sir shahril..
emm..ape salahnye tin.amek le keje cikgu..dapat pengalaman mengajar...lagipon aku rase kalo keje kat mcd atau kfc..x brape elok r..potensi dikaco amat tinggi..bahaye untuk diri kamu yang lemah gemalai..bisnes online pule, bukan x boley..tapi x brape elok tanpa guide dari orang yang pro...jadi...ade baiknye..jadi cikgu jep..eh..dah bleh bwat satu post untuk mu ni tin..ha3..ok..tu jep.main je la ngan budak2 tu..aku ngan qist pon baru nk g apply chekgu ganti minggu ni kat ppd..xde rezki lepak duk umah 3 bulan..best jugok..ha3..

fatinmarini said...

charil, nk ikut etep. bila mu nk g? klo bley ngajar tanah merah, blh aku lepak umah yash. hahaha. gelenya dop?

Mohamad Shahrilniza said...

ha3..nk g esok..meh la tin..test drive kt tm..x gelenya pon..ngade2 sket jah..kah3..