Tuesday, July 13, 2010

ada apa dengan kelantan?

orang selalu tanya saya.
"apa yang best sangat dengan kelantan tu?"
setakat pantai indah pasir putih, negeri lain pun banyak.
hotel lima bintang, negeri lain lagi grand.
panggung wayang, tiang panggung pun takde.
jadi apa yang ada dengan negeri ni?
apa istimewanya tempat ni?
hah.
meh sini dekatdekat.
biar saya cerita.

kelantan memang takde apa sangat.
dari segi infrastruktur atau fasiliti, memang sedikit terkebelakang.
TETAPI,
kalau bercakap tentang hal yang satu ini.
bagi saya kelantan adalah yang terbaik.
dan ianya adalah...

.
.
.
.
.


ya, ianya adalah nasi kerabu.
saya dah banyak berjalan-jalan ke negeri di semenanjung.
tapi saya tak pernah rasa nasi kerabu yang sesedap di kelantan.
mungkin kerana antara bahan yang diperlukan untuk melengkapi menu ini adalah budu.
kelantan kan tanah tumpah darah budu.
memang patut saja rasa yang terbaik boleh didapati di sini.
tak percaya?
jemput datang sini.
saya belanja.
;D

4 comments:

redbirdfe said...

setuju setuju~! nasi lemak pun jgn dilupakan. hehe

demok nie speaking said...

btul3...klantan ade megi letak gula...tmpt len xde...hehehe...sbb 2 carila org klantan...hehehe...

reenkyra said...

ok deal..
fatin blanje! =D

aPpLePiE said...

red:
btol3. nasi lemak di klntan pn antara yg terbaik juga. ^^

mok:
haha. klntan mmg mcm 2. manis belaka. sbb kelantanese mmg manis2 semuanya. ;)

reen:
jemput la dtg sini dulu. ^^