Friday, November 28, 2008

specially dedicated to dba syg.. :)

dba syg called me again last night..for the third time of the day..ngeh~ however, she was not as gay as before..i could hear her sobs..waa~ agak2 meruntun perasaan di situ ea..guu~ for the first time..this post will be in malay..ngee~

deep..
mencintai dan dicintai itu lumrah..mencintai seseorang itu ialah anugerah dan ianya sama sekali bukanlah satu kesalahan..yang salah ialah apabila kita menyintai insan yg salah (yg sudah diketahui buruk akhlaknya dan sebagainya)..menyintai juga akan menjadi salah apabila kau menyintai seseorang secara berlebih-lebihan..sekarang cuba kau renungkan kembali..adakah kau menyintai kimi secara berlebihan? berlebihan yang bagaimana? kau mnjadikan cinta terhadapnya sebagai cinta yang teragung di hatimu..adakah kau begitu sayang? jika benar, langkahmu khilaf..jika tidak, alhamdulillah..kayu ukur terhadap perasaan cinta itu senang saja..pernah terdetik di hatimu walau cuma sekali bahawa kimi ialah segalanya untukmu..he is ur everything..itu tandanya kamu menyintainya lebih dari segalanya..jadi, pernahkah?

ku pinjamkan kepadamu sepotong kata yang pernah ku dengar dari seseorang:

Never take a man as your everything because Allah is always ur everything..He is always there for you..even when a man doesnt..Never said that u are lonely because Allah is always next to you..He may not appear in front of your eyes but his Nur is always there in your heart..Never said that you are helpless because Allah is the Greatest Helper..Just turned to Him and He will show you the best way to a brighter day...

dilema yang kau hadapi sekarang adalah untuk melepaskannya dari hatimu bukan? ia bukan mudah tapi akan menjadi sedikit mudah jika kau berusaha sedaya mungkin untuk mempermudahkannya..kuncinya ialah tekad, cekal, yakin dan ikhlas..tekadkan hatimu jika kau pilih untuk melupakan dia..segala tindakanmu haruslah mengikut tekad tersebut..dan kau juga harus cekal menghadapi segala kesakitan dan kepedihan dalam melalui proses tersebut..yakin lah pada dirimu dan yakin juga kepada janji Yang Esa..bahawasanya di dunia ini telah diciptakan seseorang buatmu..juga kesudahan yg baik adalah bagi orang2 yang bertaqwa..ikhlaskan hatimu melepaskan kimi..ikhlaskan hatimu dalam menerima hal ini sebagai satu cabaran..hidup ini penuh dengan cabaran dan ini ialah salah satu cabaran yg perlu kau tempuhi..

walau apa pn jua badai yang datang merintangi jalan hidupmu, kau tidak akan pernah kesorangan..kau sentiasa punya aku; sahabat yang sentiasa mencintai dirimu.. :)

5 comments:

final_fata said...

salam
tak tahu plak ada dr love in the house

your words are nice and strong
(ciplak ngan sape nih) ke amik kat novel?

ni nak share skit, tambahan kepada ur kata-kata,

"Handong-an monghani
(seketika ku terduduk)
udukoni anja
(termangu, terpaku)
Dashi saenggakhatjiman
(dan ku renung kembali)
Momchul sun optkesso
(tapi ku tak mampu berhenti)
Ontong kudae saenggak
(ku mencela diri)
hal subakke omnun
(kerana tidak punya pilihan)
Nae jashini miwo"
(memikirkan Mu setiap waktu)

jom same2 ingat, meski badan kita ingat kat insan lain, jiwa kita yg sebenarnya akan cuba ingat Allah.

just don't exxagerate in love, it is hazardous.

sori kalau tinggi sgt bahasa

aPpLePiE said...

izzul, thanx for dropping by..it is so clear that u are addicted to my girl..hi3..no such thing s of novel k..kata2 e2 itu merupakan nasihat yg tulus dari hati ku ini..hehehe..

dEEp_byME said...

syg..
tanx a lot..
2 izzul s well..
hehe..
ak da ckp ak nk kne brainwash smlm..
ak xmo komen byk2..
cz ak da ckp ngn mayeeni just now..
haha..
syg ko..
=)

ellisa said...

agak trpaku ea..
haha..
mayeeni d dr. love..
haha..
erhm..
for deep..
im kinda speechless lorh..

dEEp_byME said...

everytime i read this post..
i'll shed my tears lalim..
huhu..
ak blom kuat..
huhu..