Wednesday, August 4, 2010

mujurnya.

mujurnya Allah memberi saya kesempatan untuk dilahirkan.
mujurnya Allah mentakdirkan yang melahirkan saya itu adalah mama.
mujurnya Allah menganugerahkan abah sebagai ayah.
mujurnya Allah menempatkan saya dalam keluarga yang dibanjiri kasih sayang.
mujurnya Allah melimpahi rahmatnya ke atas keluarga sehingga hidup dalam kecukupan.
mujurnya Allah memberi saya usia sepanjang ini.
hingga saya punya masa untuk membesar.
juga belajar.
belajar abc, alif ba ta, 123.
belajar dari ilmu fardhu ain sehingga ilmu fardhu kifayah serta ilmu kehidupan.
mujurnya Allah mentakdirkan tempat-tempat menuntut ilmu yang kondusif buat saya.
sk sie. smkkb. mrsm yt besut. intec uitm. ip ipoh dan seterusnya university of warwick, insya-Allah.
mujurnya Allah menemukan saya dengan insan-insan baik yang digelar sahabat.
hingga diri tidak merasa sunyi walau sedetik waktu berjauhan dengan keluarga.
mujur juga Allah mempertemukan saya dengan insan-insan unggul bergelar guru, pensyarah dan juga naqibah.
teguh menyuluh ilmu, sehingga hati yang kosong rasa terisi, jiwa yang kelam menjadi terang.
sungguh.
mujurnya saya kerana Allah memilih saya untuk menjadi saya.
Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

No comments: