Monday, August 16, 2010

sungguh. mereka sangat cantik.



percutian ke kl baru-baru ini menampakkan kepada saya kecantikan yang selama ini tenggelam dalam arus pemodenan dunia fesyen. di sana saya banyak bertemu orang-orang yang memakai niqab juga tudung labuh. dan setelah melihat mereka untuk beberapa ketika, saya nampak mereka kelihatan sangat cantik. ada sesuatu pada mereka yang cantik untuk dilihat padahal mereka cuma berpakaian seadanya. ada suatu sinar pada wajah mereka. ada keayuan pada aturan langkah dan gerak laku mereka. juga ada kelembutan pada setiap nada bicara mereka. meski cuma berpakaian yang menampakkan mata, mahupun berbaju kurung sederhana dan bertudung labuh, mereka tampak anggun sekali pada pandangan mata saya. pada saya, itulah kecantikan yang hakiki. kecantikan yang sedayanya disembunyikan namun masih terlihat. mungkin saja Allah melimpahkan nur pada diri mereka setelah berpakaian selengkapnya mengikut syariat. wallahualam..

2 comments:

mkck sy cantik said...

emm...btul gak...bile ko nk jd mcm 2???xsbr nk tgk...hak3...

fatinmarini said...

kalau aku betul2 pakai nanti, ko jgn buat2 x kenal plk...lalala~