Wednesday, October 27, 2010

26 hari di uk.

assalamualaikum.

pesanan awal:
ini entry air mata sedikit. kalau tak suka, sila sila jangan baca. marini memang anak manja. tak boleh nak buat apa dah.

hari ni hari ke 26 di uk.
rasanya hari ni rasa paling down kot.
serius.
bangun pagi hati rasa kosong. gelap. sunyi.
saya rindu malaysia amat.banyak.sangat.
tak pernah serindu ini sepanjang sampai di bumi uk ni.
ini first time rasa macam ni.
dari semalam rindu mama.
cakap ketawaketawa gelakgelak untuk hilangkan pedih dalam hati.
nak cakap 'mama, i miss you.'
tapi tak leh keluar. tersekat kat kerongkong.
saya taw, kalau saya sebut itu, bukan perkataan yang jelas.
nanti hanya bunyi sobbing yang kedengaran.
saya taknak mama taw saya tak okey. nanti mama risau.
untuk sampai ke sini, banyak da saya menyusahkan mama.
jadi cukupcukup lah begitu. sampai situ saja saya menyusahkan beliau.
lagi, hati sangat rindu pada baby.
buka fesbuk baby, tengok profile picture, air mata tumpah lagi
dia memang adik yang paling annoying, tapi dia jugak yang paling saya rindu.
ikah, ayeh, adik, semua pun aten rindu jugak.
kadangkadang memang bosan dengan kerenah kalian, tapi bila jauh begini, aten rindu sangatsangat.
ingat maktok, tok ayah, lagi sedih sedih sedih.
sihat kah? atau bagaimanakah?
bila teringat katakata tok ayah before berangkat, hati rasa perit.
saya berdoa, mohon Allah berikan peluang untuk Allah pertemukan kembali dengan insaninsan terpaling saya sayang ini.
malaysia bukan tentang family semata, sahabatsahabat juga.
tihah, aku rinduuu mu amat. :(
jarak terasa seakan menjauhkan kita.
but, please know that u are always there in my heart.
love u.love u.love u.
ibah, yuu, yaa pun tin rindu jugak.
hari ni banyak sangat kebetulan yang mengingatkan saya pada kalian.
semoga Allah menyatukan kita kembali satu hari nanti. amin.

26 hari duduk uk, mimpi balik malaysia tak taw berapa banyak kali dah.
teruk kan penyakit saya?
in a way, uk memang best.
tapi, in other way, ipoh lagi bagus kot.
saya boleh balik 2 minggu sekali.
dan tak kan homesick terribly macam ni.
kalau lah homesick ini ada ubatnya...
nak tunggu bulan 7 tahun depan lambat lagi kot. :(

pesanan akhir:
maaf update pasal homesick saja dalam setiap entry. masih lagi sedang belajar menyesuaikan diri. sekarang msih lagi ada rasa hidup di planet asing. bila rasa itu sudah pergi, insyaAllah tak kan homesick lagi. doakan saya cepat sembuh ok? =]

nota kaki: rasamasihadarasamasihhadir.

No comments: