Sunday, October 17, 2010

primark, rantau panjang & malaysia. :(

assalamualaikum.

semalam, saya dan housemates saya yang comel-comel ni telah berkunjung ke coventry dengan niat untuk membeli barang-barang rumah yang kelihatan da nak habis macam beras, minyak masak, telur, etc. walaubagaimanapun, niat kami tak tertunai kerana takdir telah membawa kami ke primark dan bukannya coventry market. semalam adalah hari sabtu, jadi masyarakat di primark adalah sangat ramai macam rantau panjang sewaktu cuti sekolah bulan disember. hurm. oleh kerana orang sangat ramai, mood shopping merudum ke paras negatif. time tunggu kanak-kanak riang pergi mencari winter coat mereka di children's department (percayalah. housemates saya memang beli baju di children's department kerana saiz mereka cuma ada di situ!), saya berlegar-legar di tingkat bawah sambil mengenang kisah silam.

melihatkan baju yang amat banyak di primark dengan haraga murah-murah versi britain, seriously membuatkan saya amat rindu rantau panjang dan kb mall. sobs! serius amat rindu ok? hati pilu teringatkan baju yang amat sikit dalam wardrobe. nak beli di primark banyakbanyak, tak mampu. walaupun harganya kelihatan seperti GBP 5 untuk satu dress yang cantik, tapi bila diconvert harganya itu adalah bersamaan dengan RM 25. sedangkan dress pattern sama saya boleh dapat di rantau panjang dengan harga RM 15 sahaja. huu.

bergerak ke bahagian kasut, saya teringatkan sneakers pink juga kasut croc si pink dan si hitam. hurm. hurm. kb mall! kb mall! saya rindu nak shopping kasut di kb mall! boots kat primark memang murah. dan cantik jugalah. tapi, saya lagi suka kasutkasut di kb mall. lagi canti kot. huhu.

huk. serius rasa nak balik sekarang juga. haish.

p/s:
meskipun, mood shopping merudum ke paras negatif, saya telah berjaya membawa balik 2 helai winter coat dengan jumlah keseluruhan GBP 38. pelis, jangan convert. nanti saya rasa bersalah. heh.

1 comment:

ღsapphireღ said...

hehehehe ye2..sy nampak anda sdg membelek2 dress cantik..hehehe

beli baju di children department?hehe tell me about it..