Friday, October 19, 2012

"ajarkan aku mendidik hati, untuk sering mengenal -Mu sampai jatuh, mencintai -Mu." - kak umy.

Allahu. 
basah. 
meresap ke lubuk jiwa paling dalam.

sahabat,
berhentilah seketika dari bicara soal cinta manusia dan cinta dunia.
tundukkan wajah ke bumi.
tekuni hati sendiri -
"selama aku terbuai dengan cinta manusia dan terleka dengan cinta dunia,
di mana pula letaknya Dia - yang mengalirkan cinta tanpa putus, meski aku sering melupakanNya?"

--

jazakillahkheir kak umy.
buat setiap tulisan yang membasahkan jiwa
yang sentiasa menarik hati untuk bermuhasabah
yang sering membuatkan iman kembali bernafas.
tidak jarang air mata ini tidak tumpah kala membaca tulisan-tulisanmu.
untuk setiap getaran iman yang dirasa,
moga Allah kurniakan pahala buatmu, kak. 

--

membaca tulisan kak umy buat saya rindu pada ukhti syafiqah.
yang juga tak pernah gagal buat mengejutkan hati dan iman yang tertidur,
dengan cara yang paling nyaman,
sarat dengan kasih sayang lillahi ta'ala.
ukhti fillah, apa sahaja yang awak sedang perbuatkan di sana,
semoga Allah memelihara awak dalam rahmatNya senantiasa.
semoga bayu di Tanah China menyampaikan bingkisan rasa yang saya kirimkan dari seberang benua.
:')

No comments: