Thursday, October 4, 2012

salam dari coventry. :)

assalamualaikum.

4 oktober.
hari keenam saya kembali menjejak bumi coventry,
kembali menghirup nyaman udara musim luruh,
kembali terasing di bumi yang ramai.

saya rindu malaysia
dan serpihan-serpihan hati yang tertinggal di sana.
semoga semuanya baik-baik belaka.
saya tinggalkan kalian pada Tuhan untuk dijaga
sebagaimana saya di sini juga dipelihara olehNya.
:')

pada satu permusafiran yang baru dimulakan,
semoga setiap langkahan ada keberkatan.
saya tidak mahu jadi 'buih' di bumi ini -
hadir tidak dipeduli,
pergi juga tiada erti.
saya mahu jadi besi berguna
buat ummah, buat dunia.

"Muslims should be positive contributors to the society,
because our beloved - Prophet Muhammad s.a.w -
came as mercy to the entire world."
- Sheikh Ninowy

semoga permusafiran ini adalah pemangkin jalan menuju 
cita-cita, Allah, dan syurga.

No comments: