Friday, April 26, 2013

Putih terlihat tulisan saya, ada calit hitam di muka surat belakang.

Assalamualaikum.

"Jangan dinilai seseorang melalui tulisannya. Dalam setiap tawa yang dirakam, ada tangis yang dia sembunyikan. Pada setiap hembus semangat yang dititipkan, bahkan jiwanya sendiri sedang berperang. Juga indah akhlak yang terlihat dari lakaran kisahnya, tetap juga dia punya sisi gelap - yang alhamdulillah, Allah sembunyikan!"

Saya kaget menerima banyak friend request dari sekalian akhawat di fb. Kebanyakannya mengenali saya lewat blog picisan ini. Allahu, sungguh saya amat berbesar hati dengan salam ukhuwah yang dihulurkan. Namun, saya bimbang jika setelah diteliti identiti saya, saya bukanlah sosok sebagaimana yang kalian impikan. bukanlah reputasi saya yang dirisaukan, tetapi saya takut cela saya menjadi fitnah pada Islam, (dakwah), dan tarbiyyah. T___T

Ukhtikum fillah,
Saya cuma satu jiwa yang sedang berjuang meraih redha Tuhannya. Jiwa yang sudah mengenal cahaya iman, namun belum bersih seluruhnya sehingga bergemerlapan membiaskan cahaya. Masih banyak jahiliyah yang membelit diri, juga masih banyak sifat mazmumah yang perlu diperbaiki.

Sesungguhnya, saya cuma seorang gadis biasa -
seperti kalian yang juga sedang memperbaiki diri sebagai persiapan untuk balik bertemu Pencipta kita.

p/s: kasih yang tumbuh lewat titipan rasa di ruang ini, kita salurkan dalam doa ya? tetap saling menguatkan, sehingga kita semua beroleh kemenangan yang dinantikan. :')

"Allahumma inna nasaluka ridhaka wal jannah."

No comments: