Tuesday, August 24, 2010

sekadar di pinggiran.

muahaha. tajuk memang taley blah kan? tapi entry ini tiada kena mengena dengan sebarang lagenda cinta ok? ini adalah tentang setting hidup pilihan saya. hee.

saya lahir di pinggir bandar. hidup di pinggir bandar. membesar di pinggir bandar. dan bersekolah di luar bandar. bila da habis sekolah, kerajaan hantar saya untuk sambung belajar di maktab yang agak jauh dari bandar. sekarang, terbuktikan betapa saya dan bandar memang tak ada chemistry? jadi, bila tiba-tiba kena datang kl 3 kali dalam sebulan, rasa canggung juga lah. itu tak taw. ini tak taw. setakat kl, boleh lagi menyesuaikan diri. tapi, bila di hantar ke putrajaya, saya terus lost. moden sangat. heh. ni belum gi merempat kat cyberjaya lagi. bandar cyber tu. tak taw la apa nak jadi kalau betul harus ke sana nanti.

masing-masing ada taste tersendiri dalam menentukan lifestyle mereka. dan tempat tinggal adalah setting yang amat mempengaruhi lifestyle. kerana itulah ada orang yang suka hidup di bandar. ada pula orang yang suka hidup di kampung. dan bagi saya pula, saya tergolong dalam golongan orang yang suka hidup di pinggir bandar. hidup seadanya, sekadarnya. yang penting, membahagiakan! tehee~
:D

jadi, orang-orang bandar tak boleh la nak masuk meminag saya ek? tak lulus. kesh3. tapi, kalau setakat tempat di penghujung benua asia tu tade la bandar moden sangatsangat kan? heh.
;)

3 comments:

zulhelmi said...

penghujung benua asia tahu tak mana? Pontian, Johor tuu. tempat aku lahir, tinggal selama 18 tahun :)))))

Ijat said...

oit2...ko 2 dok bandar pontian la...hahaha...mcm aq la plak...hak3...

zulhelmi said...

haha ijat! aku kenal kau kan.