Wednesday, September 8, 2010

jangan kufur nikmat!

antara saya, deep, yash, dan mish qist,
saya dapat dulu email accomodation tu.
dan saya dapat tocil - 1st choice kami.
suka.
alhamdulillah.
lepas tu bangun pagi tadi, yash kata dapat westwood.
dan saya ada high instinct mengatakan deep dan k.qist juga dapat westwood.
sekarang sudah tidak gembira lagi dapat tocil.
hati sudah mula upset.
teman ketat-ketat jauh dari saya.
macam mana nak hidup ni?
nasib baik juga saya baca blog nako.
beliau stress kan:
main point melawat uk adalah untuk belajar.
dan skop belajar itu luas.
bukan akademik semata.
mungkin Allah pencilkan saya dari kesayanganS supaya saya akan dapat belajar bedikari.
ya.
belajar untuk berdiri di atas kaki sendiri.
dalam hidup, tak selamanya saya akan dengan mereka.
lalu, saya tidak boleh sentiasa bergantung dengan mereka.
sape taw mungkin nanti Tuhan akan pencilkan saya dari keluarga pula.
terpaksa posting jauh ke pedalaman?
jadi, ini pengalaman awal dipencilkan.
harus usir rasa sedih-upset-terkilan-takut-duduk-sorang2 ini jauh-jauh.
nadzipah selalu tulis dalam blog beliau:
perancangan Allah itu sentiasa yang terbaik.
takde apa nak ditakutkan lagi.
Yang Maha Bijaksana yang mengaturkan semua ini.
oleh itu,
jangan kufur nikmat, marini!
sudah dapat first choice.
bersyukur saje.
tocil memang yang dimahukan selama ini bukan?
orang lain dapat rootes pun tak mengeluh sebegini.
erm. kena tido sorang-sorang bukannya teruk sangat kan?
kalau weekend boleh aje angkat kaki g lepak di westwood.
ada masalah?
so, i'm pretty sure that i can survive.
alhamdulillah dengan apa saja kurniaan dari Tuhan.
kerana saya tahu Dia lebih tahu akan segalanya.
sekarang, ucap hi kepada tocil dengan hati terbuka.

hi tocil!
*senyum*

4 comments:

Anonymous said...

yangg. kira bersyukur da tu, ko dpt yang dekat. tape. kita maseh sama-sama okehh. :D

nnt ak ngn yash ne laa tau kan beli beskal. ko kan kurang sket beskal3 nehh. jatuh kang susa, so mebi sbb tu Allah bg ko tocil. xya naek beskal tau.

bsides, even ak dpt westwood ngn yash, bukannya ley dpt blok same.

y ptg kita studyy n enjoyy our stay there dear~

senyum. :D

.deep.

Mohamad Shahrilniza said...

ilek la tin..susah2 aku g kitorang teman mu balik ke bilik nnti...
weee~
cheer up okey..

ForMeAndForYou said...

salam, fatin~
gud luck kat sana nnt...
btw, slmt hari raya aidilfitri ^o^
maap zahir batin~~

Eind said...

tin, redha yea..
let's make the best out of it..
from now let's think positively and enjoy our new life there.. there's much to explore, and not the agony of the hall alone.. hehe