Saturday, December 31, 2011

contengan 31 disember.

assalamualaikum.

1. menjejaki nota azam 2011 di blog. itulah untung ada blog; awal tahun tulis checklist azam dan hujung tahun jenguk semula samada azam itu tercapai atau tidak. dan tidak seperti yang diidamkan, keputusan saya merosot. daripada 80% di tahun 2010 kepada 60% tahun ini. daripada yang 5 itu saya rasa saya gagal di nombor 1 dan 3. 

2. saya ada menulis "semoga kisah hidup pada tahun ini indah nian bagai kerlipan bintang di langit semalam, tidak kosong kelabu sebagaimana langit di permulaan tahun yang baru ini" dalam entry yang sama. *senyum segaris* entah apa di fikiran saya pada waktu itu. masih keanakanakan tenggelam dalam dunia fantasi sendiri barangkali. mana mungkin langit selamanya tetap biru, pasti akan ada waktunya hujan datang bertamu. 

3. 2011 tahun yang mendewasakan. saya belajar mengenali realiti. bersemuka dengan wajah sebenar kehidupan. hidup ini bukan gulagula kapas yang manis senantiasa. dan, 'sampai bilabila' itu adalah terma fantasi di dunia. ia cuma wujud di akhirat sana.

4. saya dapat ahli keluarga baru dan hilang seorang sahabat lama.

5. saya kembali jatuh hati pada puisi. itu, cinta pertama saya. kami berkenalan sewaktu saya berusia 9 tahun. menginjak usia remaja, friendster membuatkan saya melupainya secara perlahan-lahan sehingga saya langsung hilang minat terhadapnya. dan, tahun ini menarik saya kembali kepadanya. benar kata orang, cinta pertama mana mungkin dilupakan. tenggelam dalam seni puisi itu lebih asyik dari chatting di facebook tahu? :p

6. saya telah melakukan sesuatu yang tidak pernah saya jangkakan: live performance with guitar in front of international students. ini adalah sewaktu ladies' night pada minggu charity week for somalia. i'd done that terribly, i must say. but, at least i've done something beyond my expectation. proud of it somehow. heh. eh, tibatiba teringat adik saya cakap "orang dakwah mana boleh main gitar." err.

7. summer break is the best thing that happen to me in 2011. mamabah, adikadik, family, kl vacation, rehlah cinta, raya, kak long's wedding reception, ipoh trip, meet up with girlfriends, ufenzz gathering, motivational talk at sksie, kutipan dana untuk palestin, program berbuka puasa alumni smkbb dengan anakanak yatim, uskab, belajar buat biskut raya dengan yah; they were all awesome! :D

8. 2011 membuktikan aidiladha di perantauan boleh jadi meriah juga jikalau anda beroleh cuti raya selama 7 hari. 

9. spring break uk travel marathon jadi renda buat tambah indah 2011. 2012 mungkin boleh buat spring break europe travel marathon pula, insya-Allah. :D

10. sambutan hari jadi ke20 selama 20 hari dan jaulah sepanyol jadi penutup terbaik buat tahun 2011. terima kasih, Allah. :)

4 comments:

Rossarina™ said...

Mayeni cutie, selamat tahun baru 2012. semoga 2012 makin jadi manis untuk Mayeni. :D

fatinmarini said...

hee. tQ arina sayang. <3

semoga 2012 jadi manis untuk arina jugak. *hugs*

Mohamad Shahrilniza said...

erk? daa tahun baru eh?

fatinmarini said...

ya. selamat buka sekolah.