Saturday, January 1, 2011

assalamualaikum 2011.

bismillahirrahmanirrahim.
basmalah sebagai pembuka bicara.
moga penulisan ini dihitung ibadah olehNya.

assalamualaikum sahabat.
:)

matahari tahun baru di britain tidak bersinar terang.
menjengah ke luar, hari ini mendung.
assalamualaikum 2011.
ucapan salam sejahtera buat fasa hidup yang baru.
semoga kisah hidup pada tahun ini indah nian bagai kerlipan bintang di langit semalam.
tidak kosong kelabu sebagaimana langit di permulaan tahun yang baru ini.
insya-ALLAH.

perkara yang sinonim tentang tahun baru adalah azam. dan seperti biasa, saya tak punya azam yang banyak. bagi saya, biar sedikit azam itu, asalkan terlaksana dan meninggalkan impak yang besar dalam hidup. dan azam yang baru ini hendaklah mampu menjadikan kita manusia yang lebih baik pada tahun ini berbanding tahuntahun yang sebelumnya.

jadi, inilah azam tahun baru saya:

* nak jadi lebih berdisiplin.
* lebih rajin melakukan assignment.
* penggunaan masa yang lebih efektif.
* hafal sekurangkurangnya separuh juzuk amma
* hafal ma'thurat sughra

macam tahun lepas juga, saya ada 5 azam. dan impian saya hujung tahun nanti saya dapat score 100%. up 20% dari tahun ni. hee~

mengikut perancangan, tahun ini akan jadi tahun yang menggembirakan juga buat saya. pertama, 5 july nanti saya akan pulang ke Malaysia. yeay~! tak sabar nak jumpa orangorangorang yang saya rindu banyakbanyakbanyak.

banyak perjumpaan dengan masyarakat yang saya nak buat ni. pertama, saya ingat nak buat reunion dengan bestfriends yang da lama saya tak jumpa. fatihah, yuu, ibah, nadia, k. zu dan kalau boleh nak jumpa baby amanda juga. dan da plan degan aten, nak buat gathering adik beradek homeroom. lagi, saya nak jumpa nadzipah. 2010 kami tak sempat nak jumpa. masingmasing busy. huhu. dan saya juga nak jumpa kak mimi azira. ini rindu yang paling banyak saya simpan. sampaikan orang yang suara macam dia call saya, saya boleh menangisnangis pulak.

lagi, saya ingat cuti summer nanti nak ke ipoh bersama deepdeep, cik yash dan omma. nak jumpa miss yatty. rinduuu banyakbanyak. boleh merasa naik bilal. hehehe. ;D erm, selain tu nak jumpa lecturer-lecturer kesayangan especially mr. yus dan mr. ruban. dan jugak ma'am kana. itulah saya, time dekatdekat dulu, rasa nak lari je dari lecturer. da jauhjauh gini, rindu pulak. heh. lagi, saya nak gi cari kedai makcik simpang. saya rindu sup campur makcik. jadi, gi ipoh nanti memang kena cari sampai dapat jugak kedai baru makcik. tehee.

.introducing: bilal. hensemkan?.

dan, yang paling terbaik sekali adalah bilangan ahli keluarga sebelah mama akan bertambah. yeay! k.long da nak kawen. alhamdulillah. sememangnya saya tak kan ada sewaktu majlis akad nikah. tapi, takpe. masih boleh meraikan mereka sewaktu majlis resepsi bulan september nanti.

.si cantek dan si kacak.

erm, perancangan memang tampak indah. tapi, kita cuma merancangkan? Dia yang tentukan seegalanya. semoga dia mempermudahkan segalanya buat saya. amin. amin. amin.

akhir kata, selamat tahun baru sahabat. moga masa yang dipinjamkan olehNya ini dapat kita pergunakan untuk menuntun diri menjejak syurga Ilahi. salam 2011. :)

3 comments:

Mohamad Shahrilniza said...

selamat tahun baru cik fatin..
selamat tahun baru

fatinmarini said...

tQ abah. selamat tahun baru juga. :D

sayatiadanamasebabmayeenitakbagiletak T___T said...

hee~ ade jugak name saye.. hehe.. tdi nampak gmbr kawen, ingtkan azam mayeeni nk cepat2 kawen. heh~ mane taw xsabar jdi kakak ipar **** yg santik. hehe..

selamat tahun baru! (: