Saturday, October 17, 2009

saya: antagonis.

saya lah antagonis itu. ya, biarkan watak itu jadi milik saya dalam cerita kita. cerita saya dan kamu. cerita kamu dan kamu. juga cerita saya dan kamu. sungguh saya tidak kisah. kerana perwatakan seorang antagonis semuanya wujud dalam diri saya. the ugly, the wicked, the silly. semua itu sifat saya. kamu, kamu, kamu dan kamu, silakan saja jadi bintang. kerana kamu, kamu, kamu dan kamu memang selayaknya memegang status itu. dalam kisah kita, semua kesedihan dan kelukaan lahir akibat kesilapan saya. sebab itu saya layak jadi antagonis saja. pandang rendah pada saya, saya tidak kisah. caci, maki diri saya juga saya tidak kisah. kerana saya cuma seorang antagonis. dan kamulah bintang.

.
.
.

bintang-bintang sekalian, maafkan sy kerana pernah muncul dalam hidup kalian.

.
.
.

kamu:
saya pergi sekarang. jauh dari kamu. sila mulakan hidup baru.
i'm sorry for ruining your life. and i'm sorry for the damage which cant be undone.

kamu:
sorry for the broken heart. sorry for being selfish. sorry for not being understanding. sorry for i may have betrayed our friendship.

kamu:
too many things to be said. let's make it simple - i'm sorry for any mistakes i've done.

kamu:
i'm sorry for whatever problem which has turned you down. i hope we still can befriend even though obviously everything wont be the same again.

No comments: