Saturday, October 31, 2009

suara hati.

suara hati 1: intec in memory.
tadi saya jenguk-jenguk album kawan saya, nadzipah.
lihat gambar2 mostalgia semasa di intec.
oh, serius saya rindu.
saya di sana mungkin sebulan cuma.
tapi memori selama sebulan itu cukup untuk membuatkan saya ingat kepada tempat itu sepanjang hayat saya.
saya rindu belajar bahasa korea.
saya rindu soalan matematik dan fizik yg memeningkan otak saya.
saya rindu para sonsengnim (lecturer).
saya rindu classmates saya.
saya rindu roommates saya.
saya rindu group usrah saya.
saya rindu naqibah saya.
saya rindu cemara.
saya rindu bilik saya.
saya rindu meja study saya.
saya rindu air jus yg murah di kafe itu.
saya rindu mydin itu.
saya rindu semua ttg intec.
bangunannya.
librarynya.
pejabat pentadbirannya.
dan juga makmal komputer tmpat saya menaip surat keluar program itu.
huk.
ada banyak lagi yang saya rindu ttg intec dan hidup saya di sana.
opss!
jgn salah faham.
saya rindu hidup di sana bukan kerana saya menyesali hidup saya di sini.
tapi saya rindu kerana hati saya ingin rindu.

.
.

suara hati 2: aku rindu kamu, lin.
tadi saya upload gambar aidilfitri baru2 ini di friendster.
akaun friendster saya sebenarnya tidak aktif lagi.
tapi atas permintaan amalin kesayangan yang jauh di perantuan, saya upload juga gambar2 itu.
huhu.
sebak hati bila melihat gambar famili yg tidak lengkap.
arwah tok ayah tiada.
arwah umi tiada.
amalin tiada.
kimi juga tiada.
lin, kamu harus pulang tahun depan.
i miss you sooooooooooooo much!
i'll keep my words.
we'll go for a tour around malaysia next year before i'm flying to uk.
genting.
terengganu.
kl.
those places are in the list.
so promise me you'll return next year ok?

.
.

suara hati 3: biarkan ia pergi.
pergilah.
pergi.
pergi.
pergi.
dan sila jangan datang lagi.
hidup saya okay begini.

.
.

suara hati 4: saya maw sendiri.
jelaskan?
saya maw hidup sendiri.
biar hati ini selamanya 3/4 kosong.
sampai tiba waktunya nanti.
hati itu sudah saya tutup rapat.
tapi masih belum dikunci.
kerana saya menunggu 1/4 yg terisi itu pergi.
tidak lama lagi.
kemudian saya akan kunci pintu hati.
supaya nanti tidak ada lagi yang akan menyakiti dan disakiti.
dan kamu.
jangan dekati jika niat maw memiliki.
jangan hampiri jika niat ingin mencuri hati.
kerana saya ingin bebas menikmati hidup ini.
sendiri.
ya, sendiri.
hingga tiba masanya nanti.

No comments: