Tuesday, November 30, 2010

sambutan hari jadi di uk.

assalamualaikum.
:)

29.11.2010
selamat hari lahir, marini.
ya, ucap selamat untuk diri sendiri.
moga selamat dari bahana api neraka
untuk 19 tahun kehidupan dunia yg banyak siasia.

ingat lagi pada entry ini?
di situ, ada dinyatakan impian saya untuk sambut hari jadi
buat kali pertama dengan sahabat di bumi britain.
hahah. indah sungguh impian.
memang realiti jarang seindah mimpi kan?
di malam hari jadi saya,
tiada tepung putih,
tiada nyanyian lagu,
tiada surprise party,
yang ada cuma esaimen SLA.
haha. comel sungguh.
ya, betul.
saya rasa itu amat comel sekali.
ini pengalaman pertama saya menyambut hari jadi bertemankan esaimen.
dan ia mungkin jadi pengalaman yang terakhir juga.
oh, sekali sepanjang hayat.
manis juga untuk dikenang.
hee.
:D

untuk semua ucapan selamat, pelukan dan ciuman di hari jadi saya,
terimakasih diucapkan.
moga doadoa selamat kalian dimakbulkan Tuhan semuanya.

selalu entry hari jadi saya mesti panjang kan?
tapi tahun ni, cukup lah pendek begini.
[err. pendek ke?]

oh, ya.
saya nak ambil kesempatan ini untuk
minta maaf pada semua umat manusia
yang pernah saya kenal sepanjang hidup saya.
untuk apa sahaja percakapan,
atau perbuatan yang melukakan hati dan perasaan,
maaf. maaf. maaf.
buat yang pernah beri saya ilmu,
samada formal atau tidak formal,
ilmu dunia, ilmu hidup, ilmu agama,
mohon halalkan semuanya.
semoga jariah kalian kepada saya membantu kalian ke syurga sana.
buat yang pernah dan selalu melimpahkan kasih sayangnya pada saya,
terima kasih tidak terhingga,
semoga kalian hidup bahagia dengan kasih sayang dariNya pula.
buat yang pernah saya hutang budi dengannya,
terima kasih juga,
material tidak mampu membalasnya,
semoga doa saya setimpal nilainya dengan budi kalian
yang cuma Dia saja yang tahu harganya.
yang saya ada hutang material dengannya,
mohon tuntut bila jumpa.
jika tidak, saya mohon tolong halal kan semuanya.

untuk semua manusia yan pernah saya kenal sepanjang hidup saya,
mohon dipertimbangkan segala permohonan saya.
saya ingin jadi marini yang lebih bersih
di permulaan kisah hidup yang baru.
tolong ya?
:)



.pertambahan usia mengingatkan diri pada ajal yang mendekat.
.tak, saya bukan takut mati.
.kenapa harus takut mati?.
.mati itu kan satu jalan menuju Dia.
.yang saya takutkan adalah:
.tempat rehat saya nanti
.merupakan salah satu
.lubang neraka
.& bukan taman syurga.
T__T

2 comments:

Anonymous said...

assalammu'alaikum...
inshaAllah fatin...semoga Allah yg Maha Mendengar mengabulkan hajat kita..aminn..
(kak mira)

fatinmarini said...

wslm kak. :)
amin.
akak, thanx for the card.
sayang akak jgk. <3
:)