Tuesday, January 25, 2011

satu dah berkubur, tapi ada lagi satu.

assalamualaikum.

lama sudah rasanya blog ini terabai.
tidak ter-update.
maklum saja, empunyanya sibuk berpanjangan.

term 2 memang amat hectic sekali.
nampaknya musim bulan madu saya sudah tamat.
bermula dari awal buka sekolah,
sehingga ke hari ini,
ada sahaja kerja sekolah datang menjengah minta disiapkan.

hari ini,
satu lagi naga besar yang bernama oracy telah saya hantar ke kuburan.
awal minggu lalu,
saya fikir selepas kuburkan yang ini bolehlah saya duduk goyang kaki.
tapi rupanya tak.
akhir minggu lepas,
lynette lepaskan naga lain pulak.
dan saya dikerahkan menghantarnya ke kuburan pada hari rabu minggu hadapan.

ah, tak sudahsudah dengan berperang lah saya sekarang.
sampai hidup jadi tunggang langgang.

kadangkadang rasa seksa juga.

tapi, sifat natural satu jihad itu kan memang begini:
.susah.payah.penat.lelah.jerih.perih.

memang hairan juga bilamana sewaktu berjihad
boleh bernafas nyaman bersenang lenang.
oh, mungkin Allah bagi saya cuti mungkin term 1 yang lalu.
mujur saja saya habiskan masa cuti yang lalu dengan bergaya.
heh.

sekarang sudah minggu ketiga.
sekolah lagi dua minggu,
kemudian CUTI.
yeay!

lama tak bercuti rasanya.
hahaha.
budak pemalas memang begini.
sehari kerah tenaga pun rasa macam setahun lamanya.
jangan ikut perangai buruk marini ni ya?

okay lah.
sampai sini saja dulu.
nak pergi jenguk kerja sekolah abang mukul pulak.

assalamualaikum.
(^^,)

No comments: