Sunday, December 19, 2010

camera buta.

assalamualaikum.

kali ni nak cerita tentang camera buta.
anda taw tak camera buta tu apa?
tak taw?
hahaha.
mungkin saja anda tak taw term tu sebab saya sendiri yang invent.
heh.

camera buta tu adalah bersamaan dengan camera yang saya baru je beli.
lepas menang bid, da siap tidur dengan mimpi indah segala,
baru saya sedar bahawasanya camera yang saya menang tu cuma camera body semata.
tade lens.
aiyark!
jadi, macam mana ni?

godekgodek ebay tadi.
harga lens nampak nya nak sama mahal dengan camera with lens.
hurm,
itu adalah amat mem-frustrating-kan sekali.
ish, rasa macam nak jual balik je camera tuh.
tapi ada ke orang nak beli kamera buta?
huhu.

untuk itu,
saya ada pertanyaan.
mana saya boleh dapat
lens yang compatible dengan d5000
dengan harga yang murah?
(haruslah nak yang murah. berjimat cermat amalan mulia)
secondhand pun tak kesah.
camera buta saya pun secondhand jugak.
kalau barangan malaysia lagi bagus,
boleh terus pos ke rumah.
nanti minta mama hantarkan ke sini.
hee.

dan, dan,
kalau tak tahu mana saya boleh dapat benda tu pun,
boleh tak share dengan saya apa lens yang compatible dengan D5000,
yang ada VR (vibration reduction).
saya buka webpage nikon,
tapi serius saya tak paham apa pun yang dia tulis.
huhu.

oh ya,
saya lupa nak merakamkan ucapan terima kasih pada che nad.
beliau la yang bagi tips pada saya tentang caracara nak menang di ebay.
dan tips nya berkesan.
hohoho.
tQ nad.
jasamu dikenang sepanjang hayat.
sayang nad!
:D

okay, tu je nak conteng kali ni.
sebenarnya ada banyak lagi benda nak cerita.
perihal kami masak nasi dagang,
perihal kami sesat di coventry,
dan perihal kami main snow fight.
tapi, sebab saya ni amat sangat perasan busy,
saya cerita di lain masa lah, okay?

till then,
salam.
:)

p/s: maaf cara menulis berubah wajah, macam banyak keduniaan saja,
tak bermanfaat pun.saya sedar itu. tapi, takpe lah.
saya menulis untuk diri. bukan untuk fame.
bukan untuk tarik seratus follower baca blog saya.
macam yang tulis kat bawah header tu:
my life, my world, my story.

No comments: