Sunday, December 19, 2010

overnight di westwood. :D

assalamualaikum.
:)

ini nak cerita tentang apa yang sudah jadi hari kelmarin. kelmarin, saya dan kesayanganS serumah sepakat untuk overnight di westwood. mungkin sebab sayang nak lepaskan che nad yang dah beberapa hari berkampung kat rumah kami, kami pun ikut lah beliau pulang ke hall. malam overnight itu memang sangat fun. dan ridiculous pun ada jugak. heh.

fun sebab malam tu saya menang dslr d5000 kat ebay. alhamdulillah. saya menang dengan harga yang memuaskan. 275 pound including postage. senyum panjang sampai ke tidur pun masih belum mampu berhenti senyum. perasaan puas hati gembira yang tak tergambar oleh katakata. it has been sometimes i don't get things which i long so much. jadi, bila kali ni saya dapat, the feeling was super indescribable. yang saya cuma mampu cakap, thank you Allah for granting my wish. ini yang buat hati tambah cintacintacinta. Dia memang kekasih palingpalingpaling indah. :D

selain itu, part yang fun sewaktu overnight adalah makan. marini loooooooves food~ patut saja gemok tak kuruskurus. haish! sebelum bergerak ke westwood, just before leaving the house, saya, cik yash dan deepdeep makan nasi dagang kat dapur. kononnya untuk menghabiskan gulai ikan omma yang sedap yang basih berbaki dalam periuk. but, we ended up habiskan nasi dalam steamer tu sekali. then, terus pakai kasut lalu gerak gi west wood. oh, kami tidak bergerak dengan tangan kosong. kami bawa bersama seperiuk nasi dengan ayam. kat westwood, omma dan che yash masak sup ayam. jadi, makan lagi. seronok sungguh makan. extra seronok sebab makan kongsi pinggan dengan cik yash. bukan tade pinggan. tapi, saje nak manjamanja kongsi pinggan. sweet kan kami? ngeh. ;D

okay. sudah habis part fun, kami buat kerja yang ridiculous pula. time tu memang tak ingat pukul berapa. tapi, memang dah lewat malam jugak, kami gerak pergi tesco. tesco sini buka 24 hours. jadi, kalau lapar jam 2 pagi, boleh pergi tesco grab pizza untuk dimakan. heh. terasa hebat pula tatkala merempuh kesejukan di lewat malam begitu sematamata untuk ke tesco. serius sengallll.

di tesco, ada kejadian yang tidak diingini berlaku. bila da lewat malam macam tu, tade lagi makcik cashier yang nak tolong scan barang semua. segalanya perlu dilakukan sendiri kat machine yang disediakan. disebabkan omma pernah guna machine tu sekali, kami rasa konfiden lah nak guna benda alah tu. tapi, setelah 4 customer lain siap guna machine sebelah, kami baru siap scan 2 biji bawang dan sebiji timun yang ruparupanya bukan timun. aiyai. kami memang tak boleh duduk bandar. lambat adapt. pending sungguh. haish. setelah bertungkus lumus sendirian, dan setelah machine tu keluarkan bunyi dan menyalakan lampu, baru lah ada seorang pakcik pekerja tesco datang tolong ajar kami guna benda alah tu. pakcik ni pun satu, da lama kot berdiri kat area machine yang kami guna tu. kalau datang tolong awalawal kan senang. haish lagi.

balik dari tesco, kami supper dulu dengan yogurt deepdeep dan jus masingmasing. lepas siap kemaskemas bilik, hampar sleeping bag, saya pun tidur dengan jayanya. cerita saya mungkin bunyi macam bosan. tapi, saya yang experience ni tahu betapa preciousnya overnight ni. sebab tu saya conteng cerita ni kat blog. nanti 30 tahun lagi (kalau masih ada nyawa), boleh lah saya berjumpa lagi dengan kesayanganS dan bercerita tentang overnight ni. as for me, reminiscing and rejoicing the past is among the best thing i can do in the future. :)

.sayangsayangsayangsayang.
:)

No comments: